Weidemann 3080LPT 2018-09-25T13:03:30+00:00

Project Description

Weidemann 3080LPT

Zawsze, gdy ważne jest osiągnięcie większej wysokości skoku, kołowa ładowarka teleskopowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem. A to dlatego, że oprócz wysokiej funkcjonalności, dużego komfortu pracy i doskonałych standardów bezpieczeństwa maszyny te w porównaniu do zwykłych ładowarek kołowych z ramieniem załadowczym wyposażone są w ramię teleskopowe i dzięki temu mają znacznie większą wysokość skoku i zasięg. Poza tym podstawowe zalety, takie jak zwrotność, stabilność i siła podnoszenia, które wyróżniają przegubowe ładowarki kołowe, charakteryzują także ładowarki teleskopowe – to właśnie sprawia, że są tak skuteczne.

Przegląd korzyści urządzeń marki Weidemann

Zginany wahadłowy układ kierowniczy marki Weidemann

Podstawa konstrukcji Weidemann: legendarny zginany wahadłowy układ kierowniczy. Wszystkie cztery koła mają stabilny kontakt z podłożem i maszyna porusza się z maksymalną trakcją. Dzięki temu maszyna jest także wyjątkowo zwrotna.

Wysokiej jakości warstwa proszkowa

Wysoka jakość tworzy wartość dodaną. Główną cechą wymogów jakościowych marki Weidemann jest warstwa proszkowa zapewniająca świetną ochronę przed korozją. W przeciwieństwie do tradycyjnej farby znacznie wydłuża żywotność maszyny, jest skuteczniejsza i ekologiczna.

Wysoka siła ciągu dzięki osi planetarnej

Napęd za pomocą osi planetarnej zwiększa moment obrotowy na kole i dzięki temu poprawia siłę ciągu. Dzięki optymalnemu stosunkowi siły ciągu do wydajności maszyny można pracować elastycznie i ekonomicznie.

Wytrzymałe ramię teleskopowe

Wszystkie ważne przewody hydrauliczne znajdują się wewnątrz i są zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi. Ramię teleskopowe dla ładowarek kołowych marki Weidemann łączy zaleta przegubowej maszyny z zaletami ładowarki teleskopowej.

100% blokada mechanizmu różnicowego

100 % przełączana blokada mechanizmów różnicowych oferuje w razie potrzeby maksymalną trakcję i siłę uciągową, a przez możliwość wyłączenia w trakcie normalnej jazdy – utrzymuje niskie zużycie opon. To zwiększa skuteczność maszyny!

Ograniczniki skrętu ze stali nierdzewnej

Przy pełnym wychyleniu kół przednich na zakrętach porusza się półwozie tylne i przednie maszyny. W urządzeniach Weidemann obszar ten jest chroniony wyjątkowo dobrze za pomocą ograniczników skrętu ze stali nierdzewnej i lakier na maszynie nie zostaje uszkodzony.

Duży wybór osprzętu

Możliwość zastosowania maszyny jako narzędzia wielofunkcyjnego – dla urządzeń Weidemann dostępny jest duży wybór osprzętu dodatkowego.

Duży wybór ogumienia

Optymalne ogumienie do każdego podłoża – dla urządzeń Weidemann dostępny jest duży wybór różnych opon.

Możliwość wyboru stanowiska operatora

Wygodna kabina
Przestronna kabina spełnia aktualne europejskie wytyczne maszynowe (2006/42/EG) zgodnie z ochroną ROPS i FOPS i zapewnia dużo miejsca na nogi i głowę. Dzięki całkowitemu oszkleniu kierowca ma doskonały widok na osprzęt dodatkowy i cały obszar pracy.

LP = Low Position (niska pozycja)
Głęboko osadzona pozycja siedzenia operatora umożliwia niewielką wysokość maszyny. Dzięki temu niskie wysokości przejazdu nie stanowią problemu, nawet z bezpiecznym dachem operatora zamontowanym na stałe lub z kabiną.

Łatwiejsza i szybsza wymiana narzędzi

Wymiana narzędzi 1

Wymiana narzędzi 2

Wymiana narzędzi 3

Dzięki hydraulicznemu szybkozłączu można bezproblemowo i szybko wymienić dodatkowe urządzenia. W ten sposób maszyna jest szybko gotowa do pracy. To zwiększa wydajność oraz ekonomiczność. Narzędzia wymieniane są oburącz, co uniemożliwia niezamierzoną wymianę – w urządzeniach Weidemann bezpieczeństwo jest zawsze najważniejsze!

Dane silnika

Producent Perkins
Typ silnika 404 D-22
Liczba cylindrów 4
Moc (maks.) 35,7 (49) kW (KM)
przy (maks.) 2600 obr./min.
Pojemność skokowa 2216 cm³
Chłodzenie Woda

Dane silnika (opcjonalnie)

Producent Perkins
Typ silnika 404 F-22T
Liczba cylindrów 4
Moc (maks.) 44,7 (60) kW (KM)
przy (maks.) 2800 obr./min.
Pojemność skokowa 2216 cm³
Chłodzenie Woda

Dane silnika (opcjonalnie)

Producent Deutz
Typ silnika TCD 2,9 L4
Liczba cylindrów 4
Moc (maks.) 55,4 (75) kW (KM)
przy (maks.) 2300 obr./min.
Pojemność skokowa 2900 cm³
Chłodzenie Woda / powietrze doładowujące

Instalacja elektryczna

Napięcie robocze 12 V
Akumulator 95 Ah

Ciężary

Ciężar roboczy (standard) 5000 kg
Siła podnoszenia (maks.) 4.428 daN
Ciężary wywracające na czerpaku – maszyna prosta 2435 (1295*) kg
Ciężary wywracające na widłach do palet – maszyna prosta 2229 (1268*) kg

Dane pojazdu

PA 1400
Stanowisko operatora FSD (kabina)
Prędkość jazdy 0-20 (30) km/h
Biegi 2
Pojemność zbiornika paliwa 82 l
Olej hydrauliczny 66 l

Instalacja hydrauliczna

Hydraulika jazdy – Ciśnienie robocze 445 bar
Hydraulika robocza – Wydatek 58,5 (73 – 103) l/min
Hydraulika robocza – Ciśnienie robocze 235 bar

Param. ciśn. akustycz.

Gwarantowany poziom ciśnienia akustyczn. LwA 101 dB(A)

* wydłużony teleskop

Obliczenie ciężaru wywracającego wg ISO 14397

FSD = Fahrerschutzdach (bezpieczny dach)

Silnik
Perkins 404 D-22 (35,7 kW / 50 KM)

Napęd
Oś planetarna PA1400
Hydrostatyczny napęd na wszystkie koła, kierunek jazdy wybierany za pomocą joysticka
Hamulec roboczy: hydrostatyczny układ napędowy działający na wszystkie 4 koła (odporny na zużycie)
Centralny hamulec roboczy i postojowy w układzie przeniesienia napędu działający na wszystkie 4 koła
100% blokada mechanizmów różnicowych przełączana elektrycznie i hydraulicznie na osi przedniej i tylnej
Ogumienie 11,5 / 80 – 15,3 AS ET75

Układ kierowniczy
Hydrauliczny z wahadłem przegubowym, kąt zgięcia 12°

Hydraulika
3 Obwód sterowniczy z przodu DN12
Chłodnica oleju hydraulicznego
Bezciśnieniowy powrót oleju hydraulicznego z dodatkowego obwodu zasilającego osprzęty robocze
Pozycja pływająca dla siłownika hydraulicznego
Blokada zaworu sterującego

Stanowisko operatora
Bezpieczny dach operatora “niski” (wysokość 2 251 mm) lub “wysoki” (wysokość 2 409 mm) z szybą przednią i tylną, z certyfikatem ROPS/FOPS
Fotel komfortowy z pasem bezpieczeństwa, całkowicie amortyzowany, z regulacją wagi, oparcia i długości
Joystick z przełącznikiem kierunku jazdy i zintegrowanym przyciskiem blokady mechanizmu różnicowego i funkcji teleskopu
Regulowana kolumna kierownicy
Kinematyka
Ramię teleskopowe

Inne
Reflektory (2 przednie, 2 tylni)
Zawór hamulca opuszczania
Licznik godzin pracy
Odłącznik napięcia baterii
Wskaźnik paliwa
Hydrauliczny system szybkiej wymiany osprzętu dodatkowego
Gniazdo 3-polowe z przodu do podwójnej funkcji

Silnik
Perkins 404 D-22T (44,7 kW / 60 KM)
Deutz TCD 2,9 L4 (55,4 kW / 75 KM)
Wstępne ogrzewanie silnika / wstępne ogrzewanie oleju silnikowego

Stanowisko operatora
Kabina “niska”, z 2 drzwiami, z ogrzewaniem i wentylacją (wysokość 2 246 mm)
Kabina “wysoka”, z 2 drzwiami, z ogrzewaniem i wentylacją (wysokość 2 446 mm)
Kabina “wysoka”, z 1 drzwiami, z ogrzewaniem i wentylacją (wysokość 2 446 mm)
Amortyzowany fotel komfortowy (tkanina / sztuczna skóra)
Podgrzewanie siedzenia
Radio

Oświetlenie
Oświetlenie zgodne z niemieckimi przepisami o ruchu drogowym
Lampa sygnalizacyjno-ostrzegawcza
Reflektory MEGA (2 przednie, 2 tylne)
Reflektory LED (2 przednie, 2 tylne)

Napęd
Zwiększenie prędkości jazdy do 30 km/h.
Oś PA1422
Ręczne hamowanie impulsowe

Hydraulika
Duża pompa hydrauliki roboczej (73 – 103 l/min)
Zawór przełączający z przodu na 3. obwodzie sterowniczym (3. obwód sterowniczy z 4 przyłączami)
3 Obwód sterowniczy proporcjonalnie w tym podwójna nasadka przez przełącznik
Przyłącze hydrauliczne z tyłu, o podwójnym działaniu przez zawór przełączający (l/min jak 3. obwód sterowniczy z przodu)
Przyłącze hydrauliczne z tyłu (51 l/min), o podwójnym działaniu, proporcjonalnie (2 sprzęgi), wraz z odrębnym zaworem sterującym
2x przyłącze hydrauliczne z tyłu (51 l/min), o podwójnym działaniu, proporcjonalnie (4 sprzęgi), wraz z odrębnym zaworem sterującym

Przyłącza elektryczne
Gniazdo 7-polowe do przyłączenia narzędzi z tyłu maszyny
Gniazdo z tyłu, 3-polowe

Inne
Akustyczny sygnał ostrzegawczy jazdy wstecznej
Torba z trójkątem ostrzegawczym i apteczką
Skrzynka narzędziowa
Certyfikat TÜV
Układ centralnego smarowania (w pełni automatyczny)
Specjalny lakier
Praska smarowa
System stabilizacji jazdy
Samozabezpieczające sprzęgło