Weidemann 3080T 2018-09-25T12:56:24+00:00

Project Description

Weidemann 3080T

Zawsze, gdy ważne jest osiągnięcie większej wysokości skoku, kołowa ładowarka teleskopowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem. A to dlatego, że oprócz wysokiej funkcjonalności, dużego komfortu pracy i doskonałych standardów bezpieczeństwa maszyny te w porównaniu do zwykłych ładowarek kołowych z ramieniem załadowczym wyposażone są w ramię teleskopowe i dzięki temu mają znacznie większą wysokość skoku i zasięg. Poza tym podstawowe zalety, takie jak zwrotność, stabilność i siła podnoszenia, które wyróżniają przegubowe ładowarki kołowe, charakteryzują także ładowarki teleskopowe – to właśnie sprawia, że są tak skuteczne.

Przegląd korzyści urządzeń marki Weidemann

Zginany wahadłowy układ kierowniczy marki Weidemann

Podstawa konstrukcji Weidemann: legendarny zginany wahadłowy układ kierowniczy. Wszystkie cztery koła mają stabilny kontakt z podłożem i maszyna porusza się z maksymalną trakcją. Dzięki temu maszyna jest także wyjątkowo zwrotna.

Wysokiej jakości warstwa proszkowa

Wysoka jakość tworzy wartość dodaną. Główną cechą wymogów jakościowych marki Weidemann jest warstwa proszkowa zapewniająca świetną ochronę przed korozją. W przeciwieństwie do tradycyjnej farby znacznie wydłuża żywotność maszyny, jest skuteczniejsza i ekologiczna.

Wysoka siła ciągu dzięki osi planetarnej

Napęd za pomocą osi planetarnej zwiększa moment obrotowy na kole i dzięki temu poprawia siłę ciągu. Dzięki optymalnemu stosunkowi siły ciągu do wydajności maszyny można pracować elastycznie i ekonomicznie.

Wytrzymałe ramię teleskopowe

Wszystkie ważne przewody hydrauliczne znajdują się wewnątrz i są zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi. Ramię teleskopowe dla ładowarek kołowych marki Weidemann łączy zaleta przegubowej maszyny z zaletami ładowarki teleskopowej.

100% blokada mechanizmu różnicowego

100 % przełączana blokada mechanizmów różnicowych oferuje w razie potrzeby maksymalną trakcję i siłę uciągową, a przez możliwość wyłączenia w trakcie normalnej jazdy – utrzymuje niskie zużycie opon. To zwiększa skuteczność maszyny!

Ograniczniki skrętu ze stali nierdzewnej

Przy pełnym wychyleniu kół przednich na zakrętach porusza się półwozie tylne i przednie maszyny. W urządzeniach Weidemann obszar ten jest chroniony wyjątkowo dobrze za pomocą ograniczników skrętu ze stali nierdzewnej i lakier na maszynie nie zostaje uszkodzony.

Duży wybór osprzętu

Możliwość zastosowania maszyny jako narzędzia wielofunkcyjnego – dla urządzeń Weidemann dostępny jest duży wybór osprzętu dodatkowego.

Duży wybór ogumienia

Optymalne ogumienie do każdego podłoża – dla urządzeń Weidemann dostępny jest duży wybór różnych opon.

Możliwość wyboru stanowiska operatora

Wygodna kabina
Przestronna kabina spełnia aktualne europejskie wytyczne maszynowe (2006/42/EG) zgodnie z ochroną ROPS i FOPS i zapewnia dużo miejsca na nogi i głowę. Dzięki całkowitemu oszkleniu kierowca ma doskonały widok na osprzęt dodatkowy i cały obszar pracy.

Łatwiejsza i szybsza wymiana narzędzi

Wymiana narzędzi 1

Wymiana narzędzi 2

Wymiana narzędzi 3

Dzięki hydraulicznemu szybkozłączu można bezproblemowo i szybko wymienić dodatkowe urządzenia. W ten sposób maszyna jest szybko gotowa do pracy. To zwiększa wydajność oraz ekonomiczność. Narzędzia wymieniane są oburącz, co uniemożliwia niezamierzoną wymianę – w urządzeniach Weidemann bezpieczeństwo jest zawsze najważniejsze!

Dane silnika

Producent Deutz
Typ silnika TCD 2,9 L4
Liczba cylindrów 4
Moc (maks.) 55,4 (75) kW (KM)
przy (maks.) 2300 obr./min.
Pojemność skokowa 2900 cm³
Chłodzenie Woda / powietrze doładowujące

Instalacja elektryczna

Napięcie robocze 12 V
Akumulator 95 Ah

Ciężary

Ciężar roboczy (standard) 5400 kg
Ciężary wywracające na czerpaku – maszyna prosta 2815 (1554*) kg
Ciężary wywracające na widłach do palet – maszyna prosta 2570 (1509*) kg

Dane pojazdu

Oś (opcjonalnie) PA 1400 (PA 1422)
Stanowisko operatora Kabina
Prędkość jazdy (opcjonalnie) 0 – 20 (30) km/h
Biegi 2
Pojemność zbiornika paliwa 82 l
Olej hydrauliczny 66 l

Instalacja hydrauliczna

Hydraulika jazdy – Ciśnienie robocze 445 bar
Hydraulika robocza – Wydatek (opcjonalnie) 57,5 (73-83) l/min
Hydraulika robocza – Ciśnienie robocze 235 bar

Napęd

Rodzaj napędu hydrostatyczny
Napęd jezdny Wał przegubowy

Param. ciśn. akustycz.

Oznaczony poziom ciśnienia akustyczn. LwA 100,3 dB(A)
Gwarantowany poziom ciśnienia akustyczn. LwA 101 dB(A)
Podany poziom ciśnienia akustyczn. LpA 78 dB(A)

*Wartości ciężaru wywracającego, teleskop wysunięty

Obliczenie ciężaru wywracającego wg ISO 14397

Silnik
Deutz TCD 2,9 L4 (55,4 kW / 75 KM) – poziom emisje spalin IIIB

Napęd
Oś planetarna PA1400
Hydrostatyczny napęd na wszystkie koła, kierunek jazdy wybierany za pomocą joysticka
Hamulec roboczy: hydrostatyczny układ napędowy działający na wszystkie 4 koła (odporny na zużycie)
Centralny hamulec roboczy i postojowy w układzie przeniesienia napędu działający na wszystkie 4 koła
100% blokada mechanizmów różnicowych przełączana elektrycznie i hydraulicznie na osi przedniej i tylnej.
Ogumienie 12,5 / 80 – 18 AS ET75

Układ kierowniczy
Hydrauliczny z wahadłem przegubowym, kąt zgięcia 12°

Hydraulika
3 Obwód sterowniczy z przodu, proporcjonalnie przez dżojstik
Chłodnica oleju hydraulicznego
Bezciśnieniowy powrót oleju z przodu
Pozycja pływająca dla siłownika hydraulicznego

Stanowisko operatora
Komfortowa kabina z ogrzewaniem i wentylacją, odchylana na bok, z certyfikatami ROPS/FOPS (wysokość kabiny “niskiej” 2454 mm)
Fotel komfortowy z pasem bezpieczeństwa, całkowicie amortyzowany, z regulacją wagi, oparcia i długości
Hydraulicznie sterowany joystick z przełącznikiem kierunku jazdy i zintegrowanym przyciskiem blokady mechanizmu różnicowego i proporcjonalną funkcją teleskopu
Regulowane koło kierownicy

Inne
Reflektory (2 przednie, 2 tylne)
Licznik godzin pracy
Odłącznik akumulatora
Wskaźnik paliwa
Hydrauliczny system szybkiej wymiany osprzętu
Oświetlenie zgodne z StVZO
Gniazdo 3-polowe z przodu do podwójnej funkcji

Silnik
Wstępne ogrzewanie silnika + wstępne ogrzewanie oleju silnikowego 230 V

Napęd
Oś PA1422
Hamowanie impulsowe (kontrola wolnej jazdy)
Prędkość jazdy do 30 km/h
System stabilizacji jazdy

Stanowisko operatora
Komfortowa kabina z ogrzewaniem i wentylacją, odchylana na bok, z certyfikatami ROPS/FOPS (wysokość kabiny “wysokiej” 2631 mm)
Amortyzowany fotel komfortowy (tkanina)
Podgrzewanie siedzenia
Klimatyzacja
Gniazdo kabiny 230 V
Krata ochronna szyby przedniej
Skrzynka do przechowywania z uchwytem na butelki

Oświetlenie
Reflektory MEGA (2 przednie, 2 tylne)
Reflektory LED (2 przednie, 2 tylne)
Światło obrotowe
Hydraulika
Bezciśnieniowy powrót oleju (z tyłu)
Duża pompa hydrauliki roboczej (83 l/min)
Zawór przełączający z przodu na 3 obwodzie sterującym (3 obwód sterowniczy z 4 przyłączami)
Dodatkowa chłodnica oleju hydraulicznego
Szybkozłączka Faster (po stronie maszyny i osprzętu dodatkowego)
Przyłącze hydrauliczne z tyłu (51 l/min), o podwójnym działaniu, proporcjonalnie (2 sprzęgi) przez zawór przełączający
Przyłącze hydrauliczne z tyłu (51 l/min), o podwójnym działaniu, proporcjonalnie (2 sprzęgi), wraz z odrębnym zaworem sterującym
2x przyłącze hydrauliczne z tyłu (51 l/min), o podwójnym działaniu, proporcjonalnie (4 sprzęgi), wraz z odrębnym zaworem sterującym

Przyłącza elektryczne
Gniazdo z przodu 3-polowe (podwójna funkcja)
Gniazdo 7-polowe do przyłączenia narzędzi z tyłu maszyny
Gniazdo z tyłu, 3-polowe

Inne
Radio
Sygnalizacja dźwiękowa cofania (akustyczna)
Torba z trójkątem ostrzegawczym i apteczką
Zestaw narzędzi
Skrzynka narzędziowa
Gaśnica 2 kg
Układ centralnego smarowania (w pełni automatyczny)
Praska smarowa
Lakier specjalny
Automatyczny sprzęg holowniczy przyczepy
Zezwolenie jako samojezdna maszyna robocza ze sprzęgiem holowniczym*
Zezwolenie na stosowanie jako maszynę ciągnącą
Uchwyt na tablice rejestracyjne
Certyfikat TÜ (aneks w dokumentach pojazdu)
* Sprzęg holowniczy przyczepy